Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
CP in the media
Notícias
New submission
Submissions
Template
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Termos de uso
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 53 (2023)
Vol. 53 (2023)
Vol. 53 (2023)
Published:
2023-03-30
Theories, Methods, Educational Research
The research agenda of Brazilian sociology at the beginning of the millennium
Luiz Augusto Campos, Marcelo Augusto de Paiva dos Santos, Mayra Juruá, Marcia Rangel Candido
e09904
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
The containment of affects: A discursive analysis of educational guidelines in Chile
Diego Palacios Díaz, Iciar Dufraix Tapia, Vicente Sisto Campos, Lorena Ramírez Casas del Valle
e10053
pdf (Español (España))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Español (España))
Public Policies, Evaluation and Management
The state, education policy, and privatization in post-colonial contexts
D. Brent Edwards Jr., Mauro Carlos Moschetti, Alejandro Caravaca
e09662
pdf (Español (España))
Educ@ (Español (España))
SciELO (Español (España))
Teacher absenteeism: Challenges to public education policies
Fabiana Silva Fernandes, Claudia Davis, Cláudia Oliveira Pimenta, Adriano Moro, Vandré Gomes da Silva
e09880
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
Racial profile of teachers and education for ethnic-racial relations
Fabiana Cristina da Luz
e10032
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Higher Education, Professions, Work
Women make up the majority of the players, but they don’t program
Victória Giovannetti, João Luiz Becker
e10233
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Barriers and supports in the academic career in mathematics: A gender issue?
Daniele Aparecida de Oliveira, Mariana Feiteiro Cavalari
e10244
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Gender inequalities in legal occupations
Décio Vieira da Rocha
e10255
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
The development of student assistance as a scientific field
Carlos Eduardo Sampaio Burgos Dias, Helena Sampaio
e10516
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Research groups in mathematics education as an object of study: A view of the state of art
Carlos Alex Alves, Leandro Londero da Silva
e09694
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
Erasmus+: A study of the path of pedagogical innovation practices
Filipa Pereira Araújo, Cristina Palmeirão
e09778
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
Distance education for rural communities: Achievements and challenges in higher education
Martín Guerrero Posadas
e09860
pdf (Español (España))
Educ@ (Español (España))
SciELO (Español (España))
Diversity, stigmatization and belonging in the university context
Marina Carvalho Freitas, Angelo Brigato Ésther, Joelma Cristina Santos
e09940
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Factors associated with school dropout in higher education: A longitudinal study
Rosileia Lucia Nierotka, Andre Salata, Melina Klitzke Martins
e09961
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Basic Education, Culture, Curriculum
The role of training devices in teacher professional development
Rebeca Arnosti, Samuel de Souza Neto
e10245
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Inclusive education: Differences among access, accessibility and inclusion
Marcos Cezar de Freitas
e10084
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Sexual education as a crossroad in the relationship with family and school
Moisés Mañas Olmo, Blas González Alba, Pablo Cortés González
e10087
pdf (Español (España))
pdf
Educ@ (Español (España))
Educ@
SciELO (Español (España))
SciELO
Informal learning in Argentina: Contributions to workers’ education
Natalia Herger
e10088
pdf (Español (España))
Educ@ (Español (España))
SciELO (Español (España))
Public instruction on the “female sex” in Maranhão: In the Diretório dos Índios and the beginning of the 19th century
Mariléia dos Santos Cruz
e10141
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
The reproduction of inequalities in access to educational statistics
Vitor Matheus Oliveira de Menezes , Fabiana da Silva Bento, Beatriz Silva Garcia
e10153
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
Castilho’s contributions to letters and the arts in São Miguel (1847-1850)
César Augusto Castro, Carlota Boto
e10161
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Online learning ecosystem: Theoretical-methodological constructions
Weider Alberto Costa Santos, Luis Paulo Leopoldo Mercado, Carloney Alves de Oliveira
e10172
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Creative practices and affective bonds in the classroom: A narrative study
María Sánchez Sánchez, María-Esther Prados-Megías
e10076
pdf (Español (España))
pdf
Educ@ (Español (España))
Educ@
SciELO (Español (España))
SciELO
Meritocracy, excellence and school exclusion: A scoping review
Marylin Regal Ferreira, José Matias Alves, Cristina Palmeirão
e10250
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
The restructuring of technical education in the post-peronist era (1955-1959)
Álvaro Sebastián Koc Muñoz
e10257
pdf (Español (España))
Educ@ (Español (España))
SciELO (Español (España))
Use of mobile phones among young people: In search of multiple-level regulation
Gabriel Álvarez-López, L. Belén Espejo Villar, Luján Lázaro Herrero, Daniel Caballero-Juliá
e10319
pdf (Español (España))
Educ@ (Español (España))
SciELO (Español (España))
Teaching cases as possibilities for mediation in the teaching practice of novice teachers
Ray-lla Walleska Santos Ferreira Gouveia, Maria Joselma do Nascimento Franco, Simone Albuquerque da Rocha, Isa Mara Colombo Scarlati Domingues
e10334
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Pedagogical technologies for governance of the self in a culturally oriented curriculum
Clayton Cesar de Oliveira Borges, Marcos Garcia Neira
e10364
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Parallel recovery project: Repercussions in the school permanence and learning
Gláucia Torres Franco Novaes, Adriana Bauer, Elba Siqueira de Sá Barretto, Maria Rosa Lombardi
e10612
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Helping understand written texts: Why start in early childhood education?
Ana Carolina Perrusi Brandão, Alexsandro da Silva
e09455
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
Ciudadanía con Sentido: Appropriation of ICT for citizen education
María Elena Giraldo-Ramírez, Isabel Cristina Ángel-Uribe, Maribel Rodríguez-Velásquez, Oscar Eduardo Sánchez-García
e09527
pdf (Español (España))
Educ@ (Español (España))
Educ@
pdf
SciELO (Español (España))
SciELO
Portuguese adolescents’ attitudes towards peers with disabilities
Alda Ribeiro, Carla Peixoto, Francisco Machado, Mónica Soares, Vera Coelho, Sílvia Alves, Helena Azevedo
e09672
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
“Not a box!”: Transformations of the senses assigned to a cardboard box
Jacqueline da Silva Gonçalves, Elenice de Brito Teixeira Silva, Vanessa Ferraz de Almeida Neves
e09934
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
Mathematical anxiety and the relationship between family, parenting style and socioeconomic status
Karyn Meyer, Katlin Cristina de Castilho, João dos Santos Carmo
e09989
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
The physical education curriculum and the dispersion of its pedagogical discourses
Mário Luiz Ferrari Nunes, Marina Contarini Boscariol
e09993
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
New territorialities in alternation of educators of the Escola Família Agroextrativista do Carvão in Amapá
Raimunda Kelly Silva Gomes, Valéria Silva de Morais Novais
e10000
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
Women athletes in Brazilian physical education manuals
Irene Moya-Mata, Neide Cardoso de Moura, Alexandre Paulo Loro
e10029
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
Didactic analysis of curricular materials by future teachers
Bethzabe Cotrado, María Burgos, Pablo Beltrán-Pellicer, Alfredo Castro
e10031
pdf (Español (España))
pdf
Educ@ (Español (España))
Educ@
SciELO (Español (España))
SciELO
Teacher Education and Teaching
Gender and secondary education: Teacher experiences and strategies
Maria Helena Santos, António Manuel Marques, Catarina Delgado
e10118
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
Learning communities: Effects and challenges – A scoping review
Generosa Pinheiro, José Joaquim Matias Alves
e10136
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Social networks and teacher professional development: New training spaces
Carlos Marcelo, Paula Marcelo-Martínez
e10223
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Me, us and others: Teaching challenges for teaching
Livio Osvaldo Arenhart, Martin Kuhn
e09601
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
Conceptions about democracy and peace of future early childhood educators in Colombia
Víctor Enrique Valencia-Espejo, Jorge Mario Ortega-Iglesias, Vanessa Tatiana Badillo-Jiménez
e09607
pdf (Español (España))
Educ@ (Español (España))
SciELO (Español (España))
Work overload among female chilean teachers: The moderating role of control and social support
Cristian Oyarzún-Maldonado, Rodrigo Cornejo Chávez
e09632
pdf (Español (España))
Educ@ (Español (España))
SciELO (Español (España))
The shared training space: Perspectives for teacher training
Cristiane de Almeida, Anemari Roesler Luersen Vieira Lopes
e09857
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
Teacher education: A new rationality via university outreach
Maria Celeste Souza de Castro, Silvar Ferreira Ribeiro
e09898
pdf (Português (Brasil))
pdf
Educ@ (Português (Brasil))
Educ@
SciELO (Português (Brasil))
SciELO
Before teaching to read: Reading metacognition and teacher training
Mario Díaz Díaz, Yolanda Echegoyen Sanz, Antonio Martín Ezpeleta
e09108
pdf (Español (España))
Educ@ (Español (España))
SciELO (Español (España))
Voices in the teacher identity of experienced early childhood educators
Ignacio Figueroa-Céspedes, Paula Guerra Zamora
e10014
pdf (Español (España))
pdf
Educ@ (Español (España))
Educ@
SciELO (Español (España))
SciELO
Plural Space
A jovem audaciosa no trapézio marxista
Albertina de Oliveira Costa
e10185
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Book Reviews
Uma etnografia das vozes e percepções de alunos e pais sobre o fracasso escolar
Alessandra Dos Santos
e10306
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Educação e ancestralidade em contratempo: Nos rastros de Ailton Krenak
Diego dos Santos Reis
e10377
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
O ensino da filosofia e o fazer filosofia na escola
Luiz Alberto Ribeiro Rodrigues
e10407
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Vozes do enfrentamento na luta por terra, educação e justiça
Luiz Fernando de Oliveira
e09952
pdf (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Acknowledgements
Acknowledgements
e10783
pdf (Português (Brasil))
SciELO (Português (Brasil))
Educ@ (Português (Brasil))
FCC
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Keywords
Press Releases
Siga a FCC
Most read articles in the last 30 days
O professor e o ato de ensinar
518
O falso conflito entre tendências metodológicas
151
Políticas educacionais no Brasil: desfiguramento da escola e do conhecimento escolar
147
O brincar na educação infantil
138
As muitas facetas da alfabetização
129
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems