Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Notícias
New submission
Submissions
Template
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 27 No. 66 (2016): set./dez. 2016
Vol. 27 No. 66 (2016): set./dez. 2016
Vol. 27 No. 66 (2016): set./dez. 2016
Published:
2016-12-22
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4373
Comitê Editorial
618-621
PDF (Português (Brasil))
Articles
Indicators for the systemic evaluation of social programs: the Pronatec case
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4168
Paulo de Martino Jannuzzi
624-661
PDF (Português (Brasil))
Educational indicators and school context: an analysis of the goals of the Ideb
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4012
Daniel Abud Seabra Matos, Erica Castilho Rodrigues
662-688
PDF (Português (Brasil))
Ideb school goals: an alternative calculation proposal
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.3956
Luís Antônio Fajardo Pontes, Tufi Machado Soares
690-715
PDF (Português (Brasil))
Social quality indicators of public schools: advancing in the assessment field
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4073
Mara Regina Lemes De Sordi, Sara Badra de Oliveira, Margarida Montejano da Silva, Regiane Helena Bertagna, Adilson Dalben
716-753
PDF (Português (Brasil))
Assessment of learning inequalities among elementary school students
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4101
José Francisco Soares, Victor Maia Senna Delgado
754-780
PDF (Português (Brasil))
Construction of indicators to describe learning inequalities in prova Brasil
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4014
Maria Teresa Gonzaga Alves, Flavia Pereira Xavier
782-815
PDF (Português (Brasil))
Educational indicators for teacher training: the use of longitudinal data
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v0ix.4084
Rachel Pereira Rabelo, Suzana Marta Cavenaghi
816-850
PDF (Português (Brasil))
Indicators of teachers’ work: multiple associations in the school context
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4093
Dalila Andrade Oliveira, Edmilson Antonio Pereira Junior
852-878
PDF (Português (Brasil))
School infrastructure: a criterion for comparing quality in early childhood education
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v0ix.4021
Bruno Tovar Falciano, Edson Cordeiro dos Santos, Maria Fernanda Rezende Nunes
880-906
PDF (Português (Brasil))
Higher education dropout: which indicator are we talking about?
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4009
Ricardo Ferreira Vitelli, Rosangela Fritsch
908-937
PDF (Português (Brasil))
On course preliminary concept: design, implementation and methodological changes
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4039
Camila Yuri Santana Ikuta
938-969
PDF (Português (Brasil))
Entrevista
Indicadores educacionais: entrevista com Reynaldo Fernandes
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4337
Gabriela Miranda Moriconi, Nelson Gimenes
971-986
PDF (Português (Brasil))
Acknowledgements
Agradecimentos
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4384
988-998
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Keywords
Press Releases
Siga a FCC
Most read articles in the last 30 days
Concepções sobre a Avaliação Escolar
444
Pressupostos para a atualização do Indicador de Alfabetismo Funcional
198
O professor e a avaliação em sala de aula
165
O clima escolar e a convivência respeitosa nas instituições educativas
145
O uso de rubricas na educação básica: Revisão e recomendações
123
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems