Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
EAE na mídia
Notícias
New submission
Submissions
Template
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 27 No. 66 (2016): set./dez. 2016
Vol. 27 No. 66 (2016): set./dez. 2016
Vol. 27 No. 66 (2016): set./dez. 2016
Published:
2016-12-22
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Comitê Editorial
618-621
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4373
Articles
Indicators for the systemic evaluation of social programs: the Pronatec case
Paulo de Martino Jannuzzi
624-661
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4168
Educational indicators and school context: an analysis of the goals of the Ideb
Daniel Abud Seabra Matos, Erica Castilho Rodrigues
662-688
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4012
Ideb school goals: an alternative calculation proposal
Luís Antônio Fajardo Pontes, Tufi Machado Soares
690-715
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.3956
Social quality indicators of public schools: advancing in the assessment field
Mara Regina Lemes De Sordi, Sara Badra de Oliveira, Margarida Montejano da Silva, Regiane Helena Bertagna, Adilson Dalben
716-753
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4073
Assessment of learning inequalities among elementary school students
José Francisco Soares, Victor Maia Senna Delgado
754-780
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4101
Construction of indicators to describe learning inequalities in prova Brasil
Maria Teresa Gonzaga Alves, Flavia Pereira Xavier
782-815
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4014
Educational indicators for teacher training: the use of longitudinal data
Rachel Pereira Rabelo, Suzana Marta Cavenaghi
816-850
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v0ix.4084
Indicators of teachers’ work: multiple associations in the school context
Dalila Andrade Oliveira, Edmilson Antonio Pereira Junior
852-878
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4093
School infrastructure: a criterion for comparing quality in early childhood education
Bruno Tovar Falciano, Edson Cordeiro dos Santos, Maria Fernanda Rezende Nunes
880-906
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v0ix.4021
Higher education dropout: which indicator are we talking about?
Ricardo Ferreira Vitelli, Rosangela Fritsch
908-937
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4009
On course preliminary concept: design, implementation and methodological changes
Camila Yuri Santana Ikuta
938-969
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4039
Entrevista
Indicadores educacionais: entrevista com Reynaldo Fernandes
Gabriela Miranda Moriconi, Nelson Gimenes
971-986
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4337
Acknowledgements
Agradecimentos
988-998
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v27i66.4384
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Keywords
Press Releases
Siga a FCC
Most read articles in the last 30 days
Concepções sobre a Avaliação Escolar
181
Triagem de indicadores de altas habilidades/superdotação: validade de critério
162
A institucionalização de métricas de impacto social: O caso da Unifesp
153
O professor e a avaliação em sala de aula
149
Avaliação mediada de crianças com idade entre 2 e 5 anos
129
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Mapa de Acessos