Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Notícias
New submission
Submissions
Template
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 25 No. 59: set./dez. 2014
Vol. 25 No. 59: set./dez. 2014
Vol. 25 No. 59: set./dez. 2014
Published:
2014-12-30
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae255920143153
Comitê Editorial
6-8
PDF (Português (Brasil))
Tema em Destaque - Avaliação em larga escala e gestão educacional
Usos e efeitos das avaliações externas como objeto de pesquisa
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae255920143154
Vandré Gomes da Silva, Cynthia Paes de Carvalho
12-21
PDF (Português (Brasil))
The quality of education and the dissemination of evaluation systems
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae255920142867
Fernando Tavares Júnior, Luiz Flávio Neubert
22-48
PDF (Português (Brasil))
External evaluation: tensions and challenges for educational management
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae255920142856
Cynthia Paes de Carvalho, Ana Cristina Prado de Oliveira, Maria de Fátima Magalhães de Lima
50-76
PDF (Português (Brasil))
Expectation, strategies and "jeitinhos": large-scale assessments in Rio de Janeiro
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae255920142853
Rodrigo Rosistolato, Ana Pires do Prado, Silvina Julia Fernández
78-107
PDF (Português (Brasil))
Scholastic accountability: an exploratory study of the profile of award-winning schools
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae255920142865
Mariane Campelo Koslinski, Carolina Portela da Cunha, Felipe Macedo de Andrade
108-137
PDF (Português (Brasil))
Outros Temas
Final evaluations concerning the 2001-2010 PNE and preliminaries for the 2014-2024 PNE
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae255920143001
Donaldo Bello de Souza
104-170
PDF (Português (Brasil))
Educational evaluation and its consequences in federal actions and the electronic media
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae255920142770
João Luiz Horta Neto
172-201
PDF (Português (Brasil))
Federal normatizations and enrollment supply in brazilian day care centers
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae255920143037
Maria do Carmo Meirelles Toledo Cruz, Marta Ferreira Santos Farah, Natasha Borges Sugiyama
202-241
PDF (Português (Brasil))
Evidence of the effect of retention in the early years of school
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae255920142862
Erisson Viana Correa, Alicia Bonamino, Tufi Machado Soares
242-269
PDF (Português (Brasil))
Os questionários do SAEB: o que eles realmente medem?
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae255920142948
Camila Akemi Karino, Luís Gustavo do Amaral Vinha, Jacob Arie Laros
270-297
PDF (Português (Brasil))
Reliability and agreement among evaluators: applications in the educational area
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae255920142750
Daniel Abud Seabra Matos
298-324
PDF (Português (Brasil))
Agradecimentos
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae255920143155
Comitê Editorial
326-330
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Keywords
Press Releases
Siga a FCC
Most read articles in the last 30 days
Concepções sobre a Avaliação Escolar
416
O clima escolar e a convivência respeitosa nas instituições educativas
183
Tolerância versus discriminação junto dos estudantes universitários portugueses
147
Avaliação de programas sociais: conceitos e referenciais de quem a realiza
130
Confiabilidade e concordância entre juízes: aplicações na área educacional
111
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems