Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
CP in the media
Notícias
New submission
Submissions
Template
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Termos de uso
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 50 No. 177: jul./set.2020
Vol. 50 No. 177: jul./set.2020
Vol. 50 No. 177: jul./set.2020
Published:
2020-10-08
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Issues in Focus
Apresentação - Direito à educação, políticas educacionais e princípios de justiça
Alice Miriam Happ Botler, Vanda Mendes Ribeiro
636-640
PDF (Português (Brasil))
Hospitality and integration in the making of the common in school sociability
José Manuel Resende, Luís Gouveia, David Beirante
641-659
PDF (Português (Brasil))
PDF
Self-evaluation and social justice on Portugal’s school’s evaluation
Carlinda Leite, Marta Sampaio
660-678
PDF (Português (Brasil))
The quality of education in the horizon of integral protection for children and adolescents
José Almir do Nascimento, Carlos Roberto Jamil Cury
679-697
PDF (Português (Brasil))
Implementation of educational policies and equity: regulation and mediation
Vanda Mendes Ribeiro, Alicia Bonamino, Sergio Martinic
698-717
PDF (Português (Brasil))
PDF
The effects of judicialization of early childhood education in different subnational contexts
Adriana Aparecida Dragone Silveira, Salomão Barros Ximenes, Vanessa Elias de Oliveira, Silvia Helena Vieira Cruz, Nadja Bortolloti
718-737
PDF (Português (Brasil))
PDF
Curriculum ideologies and conceptions of diversity and social justice
César Peña-Sandoval, Tatiana López Jimenez
738-757
PDF (Español (España))
PDF
Articles
Education and democracy: from the risk of disarticulation to a critical recomposition
Manuel Gonçalves Barbosa
759-773
PDF (Português (Brasil))
Creating peace: training contents with pedagogical imagination
Juan Carlos Echeverri-Álvarez, María Elena Giraldo-Ramirez, Karol Restrepo-Mesa
774-789
PDF (Español (España))
PDF
Working relations and conditions of paulista teachers (1995-2018)
Andreza Barbosa, Márcia Aparecida Jacomini, Maria José da Silva Fernandes, João Batista Silva dos Santos, Ana Paula Santiago do Nascimento
790-812
PDF (Português (Brasil))
PDF
Symptoms of anxiety and stress in elementary school teachers
Maiko Deffaveri, Cristina Pilla Della Méa, Vinícius Renato Thomé Ferreira
813-827
PDF (Português (Brasil))
PDF
Professional learning communities in early childhood in Chile
Paula Guerra, Mery Rodriguez, Carola Zañartu
828-844
PDF (Español (España))
Family background, returns to education and racial inequality in Brazil
Daniela Verzola Vaz
845-864
PDF (Português (Brasil))
PDF
Racial heteroidentification committees for admission to federal universities
Neusa Chaves Batista, Hodo Apolinário Coutinho de Figueiredo
865-881
PDF (Português (Brasil))
PDF
Política de ação afirmativa na pós-graduação: o caso das universidades públicas
Anna Carolina Venturini, João Feres Júnior
882-909
PDF (Português (Brasil))
PDF
Book Reviews
Fortes e a legitimação das ações afirmativas a partir da teoria da justiça de John Rawls
Alexandre Zawaki Pazetto, Nei Antonio Nunes
911-914
PDF (Português (Brasil))
FCC
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Keywords
Press Releases
Siga a FCC
Most read articles in the last 30 days
O professor e o ato de ensinar
498
As teorias da educação e o problema da marginalidade na América Latina
485
O brincar na educação infantil
303
A revisão da bibliografia em teses e dissertações: meus tipos inesquecíveis
282
As muitas facetas da alfabetização
175
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems