Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
CP in the media
Notícias
New submission
Submissions
Template
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Termos de uso
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 48 No. 167: jan./mar.2018
Vol. 48 No. 167: jan./mar.2018
Vol. 48 No. 167: jan./mar.2018
Published:
2018-03-21
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Tema em Destaque - Repensando o social: diálogos com Pierre Bourdieu e Serge Moscovici
APRESENTAÇÃO - Repensando o social: diálogos com Pierre Bourdieu e Serge Moscovici
Maria de Fátima Barbosa Abdalla, Moisés Domingos Sobrinho, Pedro Humberto Faria Campos
10-13
PDF (Português (Brasil))
A psychosocial perspective on education
Maria de Fátima Barbosa Abdalla, Lúcia Villas Bôas
14-41
PDF (Português (Brasil))
Parallels
Jorge C. Jesuino
42-68
PDF (Português (Brasil))
Organizing principles, habitus and family practices
Gabrielle Anny Poeschl, Raquel Ribeiro, Natércia Oliveira
70-99
PDF (Português (Brasil))
PDF
Symbolic capital, social representations, groups and the field of recognition
Pedro Humberto Faria Campos, Rita de Cássia Pereira Lima
100-127
PDF (Português (Brasil))
Tema em Destaque - Alteridade e Educação
APRESENTAÇÃO – Alteridade e educação
Mauricio João Farinon
130-135
PDF (Português (Brasil))
Education and alterity in a multicultural society context
Hans-Georg Flickinger
136-149
PDF (Português (Brasil))
Education and the alterity of democracy
Nick Stevenson
150-171
PDF
PDF (Português (Brasil))
Alterity, action and education in Hannah Arendt
Angelo Vitório Cenci, Edison Alencar Casagranda
172-191
PDF (Português (Brasil))
The end of the humanities: teaching and learning in time of crisis
Luís António Umbelino
192-202
PDF (Português (Brasil))
Ethics, justice and education from the perspective of alterity
Mauricio João Farinon
204-224
PDF (Português (Brasil))
Articles
From government to governance: permeability of the state to privatizing logics in education
Zara Figueiredo Tripodi, Sandra Zákia Sousa
228-253
PDF (Português (Brasil))
PDF
Should teachers be trained in educational policies?
Donatila Ferrada, Alicia Villena, Miguel Del Pino
254-279
PDF (Español (España))
Apprentices’ aspirations: doctoral students in education in Brazil
Camila Ferreira da Silva, Mariana Gaio Alves
280-308
PDF (Português (Brasil))
Representation of boys and girls in images of toys: the beginning of a change?
Myriam Alvariñas-Villaverde, Cristina López-Villar
310-329
PDF (Español (España))
Quality in day care centers: a multiple case study in Portugal
Mónica Dias Pereira, Nair Rios Azevedo, Ana Teresa Brito
330-355
PDF (Português (Brasil))
Literature and education: notes on the role of literature in educational institutions
André Cechinel
356-373
PDF (Português (Brasil))
Book Reviews
A dialogue between anthropology and education from ethnographic research
Amurabi Oliveira
374-378
PDF (Português (Brasil))
FCC
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Keywords
Press Releases
Siga a FCC
Most read articles in the last 30 days
O professor e o ato de ensinar
467
O brincar na educação infantil
273
A revisão da bibliografia em teses e dissertações: meus tipos inesquecíveis
270
As teorias da educação e o problema da marginalidade na América Latina
247
As muitas facetas da alfabetização
157
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems