Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Notícias
New submission
Submissions
Template
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 30 No. 74 (2019): maio/ago. 2019
Vol. 30 No. 74 (2019): maio/ago. 2019
Vol. 30 No. 74 (2019): maio/ago. 2019
Published:
2019-09-30
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Articles
Aspects of the teaching profesion in Brazil: exploratory analysis of Pisa 2015
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.6033
Carla Barroso da Costa, Marcella Laureano Prottis
338-360
PDF (Português (Brasil))
PDF
Literature on testing and exams: the entrance exam of UFPE and ENEM
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.3861
Lívia Suassuna, Thays Lima e Silva
362-391
PDF (Português (Brasil))
Dimensionality and proficiency scale at an interdisciplinary test
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5324
Ligia Maria Vettorato Trevisan, Pedro Alberto Barbetta, Dalton Francisco de Andrade, Guaracy Tadeu Rocha, Tânia Cristina Arantes de Macedo Azevedo
392-419
PDF (Português (Brasil))
PDF
Data mining guided by the educational domain: a proof of concept
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5696
Stella Oggioni da Fonseca, Anderson Amendoeira Namen, Francisco Duarte Moura Neto, Adriana da Rocha Silva, Maria Isabel Ramalho Ortigão, Ursula Andrea Barbara Verdugo Rohrer
420-453
PDF (Português (Brasil))
São Paulo youth and adult education policy (EJA): territories and inequalities
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5734
Roberto Catelli Jr., Maria Clara Di Pierro, Eduardo Donizeti Girotto
454-484
PDF (Português (Brasil))
Age-grade distortion of students from são paulo with and without special educational needs
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5757
Vivian Santos, Eniceia Gonçalves Mendes
486-507
PDF (Português (Brasil))
Notes on curricular assessment in Brazil: the BNCC at issue
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5693
Cláudia Valentina Assumpção Galian, Roberto Rafael Dias da Silva
508-535
PDF (Português (Brasil))
External evaluation of schools: policy rationale of institutional evaluation
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5860
Joana Sousa, José A. Pacheco
536-556
PDF (Português (Brasil))
Institutional self-assessment: other (im)possible meanings of assessment?
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5829
Rita de Cássia Prazeres Frangella, Maria Cristina Rezende de Campos
558-587
PDF (Português (Brasil))
Planning for institutional evaluation in early childhood education: participatory movements
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5882
Maria Nilceia de Andrade Vieira, Valdete Côco
588-613
PDF (Português (Brasil))
Quota policies: a meta-evaluation study of Paraná state universities
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5831
Andreliza Cristina de Souza, José Carlos Rothen
614-643
PDF (Português (Brasil))
Limits of the Sinaes on the perspective of higher education managers
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae.v30i74.5870
Ademilson Vedovato Cavalcanti, Érika Porceli Alaniz, Maria Eliza Nogueira Oliveira
644-674
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Keywords
Press Releases
Siga a FCC
Most read articles in the last 30 days
Concepções sobre a Avaliação Escolar
487
Tolerância versus discriminação junto dos estudantes universitários portugueses
150
O clima escolar e a convivência respeitosa nas instituições educativas
146
Avaliação de programas sociais: conceitos e referenciais de quem a realiza
131
Confiabilidade e concordância entre juízes: aplicações na área educacional
106
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems