Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
CP in the media
Notícias
New submission
Submissions
Template
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Termos de uso
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 47 No. 166: out./dez.2017
Vol. 47 No. 166: out./dez.2017
Vol. 47 No. 166: out./dez.2017
Published:
2017-12-06
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Tema em Destaque - Didática e formação de professores
Apresentação - Didática e formação de professores
Giseli Barreto da Cruz
1100-1105
PDF (Português (Brasil))
To firm the position as a teacher, to affirm the teaching profession
António Nóvoa
1106-1133
PDF (Português (Brasil))
Knowledge, teaching and commitment: the virtuous triangle of an at-risk professionalism
Maria do Céu Roldão
1134-1149
PDF (Português (Brasil))
Didactics and teacher education: provocations
Bernardete A. Gatti
1150-1164
PDF (Português (Brasil))
PDF (inglês) (Português (Brasil))
Teaching of didactics and learning about teaching during initial teacher training
Giseli Barreto da Cruz
1166-1195
PDF (Português (Brasil))
Observation of effective teaching practices in the classroom: training and research
Marguerite Altet
1196-1223
PDF (Português (Brasil))
PDF (Français (Canada))
Policies and programs of induction into the teaching profession in Latin America
Carlos Marcelo, Denise Vaillant
1224-1249
PDF (Español (España))
Articles
The historical understanding of school failure in Brazil
André Luiz Paulilo
1252-1267
PDF (Português (Brasil))
PDF inglês (Português (Brasil))
Academic education and professional practice of teachers in education: USP and Unicamp
Helena Sampaio, Ilara Sanchez
1268-1291
PDF (Português (Brasil))
Development and implementation of affirmative action for graduate studies at the National Museum
Anna Carolina Venturini
1292-1313
PDF (Português (Brasil))
Academic tutoring: another form of teaching
Marisa Fernández, Lucía Barbagallo
1314-1324
PDF (Español (España))
The word is retextualize: a study with text genres in school
Rita de Cássia Barbosa Borges, João Felipe Barbosa Borges
1326-1344
PDF (Português (Brasil))
Brazil/Argentina: reflections on an ethnography for Latin American schools
Sandra Fátima Pereira Tosta, Weslei Lopes Silva
1346-1371
PDF (Português (Brasil))
Excellence in science: a critical affirmative response
Ana M. González Ramos, Beatriz Revelles Benavente
1372-1394
PDF (Español (España))
PDF inglês
The concept of professionalism in teaching in more recent studies
Sílvia de Paula Gorzoni, Claudia Leme Ferreira Davis
1396-1413
PDF (Português (Brasil))
Temas em Debate
Psychogenesis of written language: a much needed analysis
Paulo Estevão Andrade, Olga Valéria Campana dos Anjos Andrade, Paulo Sérgio Teixeira Prado
1416-1439
PDF (Português (Brasil))
Glória Maria Santos Pereira Lima
Glória Maria Santos Pereira Lima (1946-2017)
Rubens Murillo Marques et al.
1440-1456
PDF (Português (Brasil))
Acknowledgements
Agradecimentos a pareceristas
1458-1464
PDF (Português (Brasil))
FCC
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Keywords
Press Releases
Siga a FCC
Most read articles in the last 30 days
O professor e o ato de ensinar
467
O brincar na educação infantil
273
A revisão da bibliografia em teses e dissertações: meus tipos inesquecíveis
270
As teorias da educação e o problema da marginalidade na América Latina
247
As muitas facetas da alfabetização
157
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems