Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
CP in the media
Notícias
New submission
Submissions
Template
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Termos de uso
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 46 No. 159: jan./mar.2016
Vol. 46 No. 159: jan./mar.2016
Vol. 46 No. 159: jan./mar.2016
Published:
2016-04-07
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Escola em foco
Comitê Editorial
8-9
PDF (Português (Brasil))
Tema em Destaque - Estudos sobre o conhecimento escolar: tendências e perspectivas
Apresentação - Estudos sobre o conhecimento escolar: tendências e perspectivas
Roberto Rafael Dias da Silva, Cláudia Valentina Assumpção Galian
12-16
PDF (Português (Brasil))
Why knowledge matters for the schools of the 21st century?
Michael F. D. Young
18-37
PDF (Português (Brasil))
PDF
Educational policies in Brazil:The disfigurement of schools and school knowledge
José Carlos Libâneo
38-62
PDF (Português (Brasil))
PDF
On the Notion of Curricular Transformation
José Augusto Pacheco
64-77
PDF (Português (Brasil))
The relationship between school knowledge and freedom
Newton Duarte
78-102
PDF (Português (Brasil))
School knowledge and emancipation: a post-foundational approach
Carmen Teresa Gabriel
104-130
PDF (Português (Brasil))
Norbert Elias and knowledge: contribution to the debate on curriculum
Maria das Mercês Ferreira Sampaio, Cláudia Valentina Assumpção Galian
132-157
PDF (Português (Brasil))
Curriculum, knowledge and cultural transmission: contributions to contemporary pedagogical theorizing
Roberto Rafael Dias da Silva
158-182
PDF (Português (Brasil))
Articles
Construction and validation of a socio-moral values scale
Marialva Rossi Tavares, Maria Suzana De Stefano Menin, Patrícia Unger Raphael Bataglia, Telma Pileggi Vinha, Luciene Regina Paulino Tognetta, Raul Aragão Martins, Adriano Moro
186-210
PDF (Português (Brasil))
The role of school inspection in the processes of educational change
Héctor Monarca, Noelia Fernández-González
212-233
PDF (Español (España))
Pedagogical proposals in textbooks: reflections on pseudoformation
Maria Terezinha Bellanda Galuch, José Leon Crochík
234-258
PDF (Português (Brasil))
Construct and mobilize knowledge in a critical relation with knowledge
Marcel Crahay, Géry Marcoux
260-273
PDF (Português (Brasil))
FCC
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Keywords
Press Releases
Siga a FCC
Most read articles in the last 30 days
O professor e o ato de ensinar
491
As teorias da educação e o problema da marginalidade na América Latina
355
O brincar na educação infantil
285
A revisão da bibliografia em teses e dissertações: meus tipos inesquecíveis
281
As muitas facetas da alfabetização
163
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems