Emergency remote instruction in early childhood education: experience in private schools

Authors

  • Priscila Barros David Universidade Federal do Ceará (UFC), Instituto UFC Virtual, campus do Pici, Fortaleza-CE, Brasil https://orcid.org/0000-0003-3509-1355
  • Edgar Marçal de Barros Filho Universidade Federal do Ceará (UFC), Instituto UFC Virtual, campus do Pici, Fortaleza-CE, Brasil https://orcid.org/0000-0001-5037-2724
  • Windson Viana de Carvalho Universidade Federal do Ceará (UFC), Instituto UFC Virtual, campus do Pici, Fortaleza-CE, Brasil https://orcid.org/0000-0002-8627-0823
  • Débora Lúcia Lima Leite Mendes Universidade Federal do Ceará (UFC), Faculdade de Educação, campus do Benfica, Fortaleza-CE, Brasil https://orcid.org/0000-0003-1243-9291

DOI:

https://doi.org/10.18222/eae.v32.8335

Keywords:

Electronic Learning, Early Childhood Education , Evaluation of Instructional Systems of Education, Covid-19

Abstract

This study investigates the perception of families with children enrolled in 79 private schools, in the city of Fortaleza, regarding the implementation of emergency remote instruction. Data were collected through an on-line questionnaire, composed of closed and open ended questions, answered by 201 participants. The analysis was performed by statistical treatment and content analysis, based on the context, input, process and product evaluation model. Results showed limitations in the planning, infrastructure and monitoring of remote instruction, from the perspective of the families who, nevertheless, recognized the importance of the system for maintaining the children’s bond with the school and greater safety against Covid-19.

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Author Biographies

Priscila Barros David, Universidade Federal do Ceará (UFC), Instituto UFC Virtual, campus do Pici, Fortaleza-CE, Brasil

Priscila Barros David é pós-doutora em Educação pela University of California, Santa Barbara (UCSB) e doutora em Educação pela Universidade Federal do Ceará (UFC). É professora Associada da UFC atuando no curso de graduação em Sistemas e Mídias Digitais (SMD). Compõe o corpo de docentes como membro efetivo do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (PPGCI/UFC) e do Programa de Pós-Graduação em Tecnologias Educacionais (PPGTE/UFC).

Edgar Marçal de Barros Filho, Universidade Federal do Ceará (UFC), Instituto UFC Virtual, campus do Pici, Fortaleza-CE, Brasil

Edgar Marçal de Barros Filho é Professor Doutor da Universidade Federal do Ceará (UFC), Coordenador do Programa de Pós-Graduação em Tecnologia Educacional da UFC e Superintendente de Tecnologia da Informação da UFC.

Windson Viana de Carvalho , Universidade Federal do Ceará (UFC), Instituto UFC Virtual, campus do Pici, Fortaleza-CE, Brasil

Windson Viana de Carvalho é Doutor em Computação pela Université Joseph Fourier (atualmente Université Grenoble-Alpes). O pesquisador é professor Associado da Universidade Federal do Ceará, atuando no curso de graduação de Sistemas e Mídias Digitais (SMD), sendo membro efetivo do Mestrado e Doutorado em Ciência da Computação (MDCC) e colaborador do Programa de Pós-Graduação em Tecnologia Educacional.

Débora Lúcia Lima Leite Mendes, Universidade Federal do Ceará (UFC), Faculdade de Educação, campus do Benfica, Fortaleza-CE, Brasil

Débora Lúcia Lima Leite Mendes é Doutora em Educação pela Universidade Federal do Ceará (UFC), Professora Adjunta e Chefe do Departamento de Fundamentos da Educação da Faculdade de Educação (FACED/UFC). Atua também na Coordenação Pedagógica do Programa de Formação de Professores - PARFOR.

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Published

2021-11-10

How to Cite

David, P. B. ., Barros Filho, E. M. de, Carvalho , W. V. de ., & Mendes, D. L. L. L. (2021). Emergency remote instruction in early childhood education: experience in private schools. Estudos Em Avaliação Educacional, 32, e08335. https://doi.org/10.18222/eae.v32.8335

Issue

Section

Thematic Section: Education in Times of Pandemic

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