Mediated assessment of children aged 2 to 5 years

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18222/eae.v36.11294

Keywords:

Early Childhood Education, Child Development Monitoring, Evaluation

Abstract

The text presents an assessment protocol for children aged 2 to 5 years, and is based on development scales: the Base Nacional Comum Curricular [National Common Curriculum Base] and the curriculum for early childhood education. The agenda for recording the results includes covers the areas to be assessed and the necessary materials, as well as a space for notes. This is a mediated assessment proposal, in which the evaluator pays attention to the child’s strategies, intentionally and systematically intervenes and mediates, with a view to understanding the child’s actual and potential knowledge and skills. The results of the assessments carried out so far indicate the feasibility of the instrument for application and its contribution to the planning of pedagogical interventions in the preschool phase.

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Author Biographies

Nerli Nonato Ribeiro Mori, Universidade Estadual de Maringá (UEM), Maringá-PR, Brasil

Professora Titular e  Pesquisadora Sênior do Programa de Pós-graduação em Educação e do Mestrado Profissional em Educação Inclusiva da Universidade Estadual de Maringá. Bolsista de Produtividade em Pesquisa – CNPq. Psicóloga, especialista em neuropsicologia e psicopedagogia.

Naira Natieli de Araújo Novello, State University of Maringá

Mestre em Educação pelo Programa de Pós-graduação em Educação, da Universidade Estadual de Maringá.

 

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Published

2025-01-31

How to Cite

Mori, N. N. R., & Novello, N. N. de A. (2025). Mediated assessment of children aged 2 to 5 years. Estudos Em Avaliação Educacional, 36, e11294. https://doi.org/10.18222/eae.v36.11294

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Articles