Evaluation, quality and early childhood education: analysis of a municipal experience

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18222/eae.v32.7719

Keywords:

Evaluation, Child Education, Participation, Quality of Education

Abstract

In this article we seek to discuss the interface between evaluation and quality, with a view of participation as an indispensable assumption of the evaluation process. To this end, this study sought to understand the constituent aspects of an evaluation proposal in the context of early childhood education developed in preschools of a municipality in the state of São Paulo. Based on legislation, documents and literature specifically about evaluation in the context of early childhood education, we present some discussions about the evaluation process conducted by the municipality, seeking to problematize evaluation as a possibility of participation in the definition of significant quality indicators and legitimized by the collective, that allow the development of an authentic educational project.

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Author Biographies

Natália Francine Costa Cançado, Universidade de São Paulo (USP), campus de Ribeirão Preto, Ribeirão Preto-SP, Brasil

Graduada em Licenciatura plena em Pedagogia pela Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de RibeirãoPreto  - Universidade de São Paulo de Ribeirão Preto. Mestre em educação pela Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto - Universidade de São Paulo de Ribeirão Preto. Membro do Grupo de Estudos e Pesquisa de Políticas Educacionais para a Infância (Geppei)

 

Bianca Cristina Correa, Universidade de São Paulo (USP), campus de Ribeirão Preto, Ribeirão Preto-SP, Brasil

Livre docente pela FFCLRP-USP, onde atua no curso de Pedagogia e no Programa de Pós-Graduação em Educação.

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Published

2021-05-18

How to Cite

Cançado, N. F. C., & Correa, B. (2021). Evaluation, quality and early childhood education: analysis of a municipal experience . Estudos Em Avaliação Educacional, 32, e07719. https://doi.org/10.18222/eae.v32.7719

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