Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
CP in the media
Notícias
New submission
Submissions
Template
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Termos de uso
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 49 No. 173: jul./set.2019
Vol. 49 No. 173: jul./set.2019
Vol. 49 No. 173: jul./set.2019
Published:
2019-10-09
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
Articles
About the end of free public higher education in Brazil
Wilson Mesquita de Almeida
10-16
PDF (Português (Brasil))
pdf inglês (Português (Brasil))
First-generation students (f-gen) in brazilian higher education
Vera Lucia Felicetti, Marilia Costa Morosini, Alberto F. Cabrera
28-43
PDF (Português (Brasil))
pdf inglês (Português (Brasil))
University pedagogy: for an institutional teaching development policy in higher education
Geovana Ferreira Melo, Vanessa T. Bueno Campos
44-63
PDF (Português (Brasil))
pdf inglês (Português (Brasil))
Deployment of the higher education policy for the training of Libras teachers
Kate Mamhy Oliveira Kumada, Rosângela Gavioli Prieto
64-83
PDF (Português (Brasil))
pdf inglês (Português (Brasil))
Special education and autism: from evidence-based practices to school
Debora R. P. Nunes, Carlo Schmidt
84-104
PDF (Português (Brasil))
pdf inglês (Português (Brasil))
Associated factors to teacher mobility in the municipality of Rio de Janeiro
Karina Carrasqueira, Mariane Campelo Koslinski
106-129
PDF (Português (Brasil))
pdf inglês (Português (Brasil))
Directors at chilean public schools seen from a performance framework
Nibaldo Benavides Moreno, Sebastian Donoso-Diaz, Daniel Reyes Araya
130-154
PDF (Español (España))
pdf inglês
Education, technology and creative industry: a case study of Wattpad
Patrícia Margarida Farias Coelho, Marcos Rogério Martins Costa, Rodrigo Otávio dos Santos
156-182
PDF (Português (Brasil))
PDF
An overview of affirmative action policies in public federal universities in southeastern Brazil
Guilherme Henrique Gomes da Silva
184-207
PDF (Português (Brasil))
PDF
Ethnicity and race in english language activities at a university in Bahia
Gabriel Nascimento
208-225
PDF (Português (Brasil))
pdf inglês (Português (Brasil))
Projeto gênero e diversidade na escola: a gendered approach on the project
Priscila Gomes Dornelles, Ileana Wenetz
226-243
PDF (Português (Brasil))
PDF
Biographical dimensions, community responses: tensions of a socioeducational policy in Portugal
Fátima Antunes, Rosanna Barros
244-265
PDF (Português (Brasil))
“We judge the present by the past”: the crowning of physical education by sports
Juliana Martins Cassani, Amarílio Ferreira Neto, Lucas Oliveira Rodrigues de Carvalho, Wagner dos Santos
266-298
PDF (Português (Brasil))
pdf inglês (Português (Brasil))
“Democracy is primarily achieved through voting”: social representations of adolescents
Daniela Bruno, Alicia Barreiro
300-314
PDF (Español (España))
pdf inglês
Diagnostics and prognostics: reports on the configuration of many experiences of schooling
Marcos Cezar de Freitas, Eduardo de Campos Garcia
316-340
PDF (Português (Brasil))
Book Reviews
The necessary link between the visual and the qualitative investigation
Andrés Bianchetti Saavedra
344-349
PDF (Español (España))
Pedagogical press: approximations and distances
Angélica Pall Oriani, Leila Maria Inoue
350-356
PDF (Português (Brasil))
Erratum
Errata
358
PDF (Português (Brasil))
FCC
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Français (Canada)
Português (Brasil)
Español (España)
Keywords
Press Releases
Siga a FCC
Most read articles in the last 30 days
O professor e o ato de ensinar
518
O falso conflito entre tendências metodológicas
151
Políticas educacionais no Brasil: desfiguramento da escola e do conhecimento escolar
147
O brincar na educação infantil
138
As muitas facetas da alfabetização
129
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems