Unfolding the reports of evaluations on a large scale

Authors

  • Karina Alves Biasoli Stanich Programa de Pós-Graduação em Educação: Psicologia da Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP), São Paulo, São Paulo, Brasil
  • Clarilza Prado de Sousa Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP), São Paulo, São Paulo, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.18222/eae.v27i64.3439

Keywords:

Large Scale Evaluation, Social Representations, Teaching, Geometry

Abstract

Based on reports conducted over a six-year period of evaluations on a large  scale, carried out by a private educational system, students’ performance in Geometry as well as the way teachers identified and represented their difficulties were analyzed. Twenty-four fifth grade teachers, from 18 schools in the state of São Paulo, were interviewed. The study was developed based on the Theory of Social Representations of  the  van  Hiele  model  and  the  evaluation  criteria  proposed  the  Programme for International Student Assessment of 2003 and 2012. The results showed a representation of the impossibility of fifth grade students to learn, resulting in the displacement of the aim of instruction which, reduced to its practical application and the immediate context of the student, did not support the development of skills to represent and theoretically deal with everyday life.

 

 

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Author Biographies

Karina Alves Biasoli Stanich, Programa de Pós-Graduação em Educação: Psicologia da Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP), São Paulo, São Paulo, Brasil

Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Educação: Psicologia da Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)

Clarilza Prado de Sousa, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP), São Paulo, São Paulo, Brasil

Professora Titular da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)

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Published

2016-05-20

How to Cite

Stanich, K. A. B., & Sousa, C. P. de. (2016). Unfolding the reports of evaluations on a large scale. Estudos Em Avaliação Educacional, 27(64), 188–216. https://doi.org/10.18222/eae.v27i64.3439