Aplicação dos blocos incompletos balanceados na Teoria de Resposta ao Item.
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae02420012202Keywords:
TRI, Blocos Incompletos Balanceados, Construção de ProvasAbstract
O artigo apresenta os Blocos Incompletos Balanceados (BIB) como uma possível solução para o problema de como se distribuir um grande número de questões (adequado para se obter informações amplas sobre o ensino) em cadernos de prova com poucas questões (adequados aos alunos). A forma de se distribuir as questões em Blocos Incompletos Balanceados é especialmente útil no uso conjunto com análises à luz da Teoria de Resposta ao Item (TRI) como forma de uniformizar a exposição das questões, visando a obtenção de resultados mais precisos. Neste sentido são apresentados vários exemplos de Blocos Incompletos Balanceados que atendem a diferentes relações entre o número de questões nos cadernos de prova dos alunos face ao total de questões do estudo.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).