Participação da sociedade na definição dos rumos da Escola Pública: manter ou eliminar a reprovação?
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae183620072097Keywords:
Participação, Política Pública, EscolaAbstract
Este artigo tem como objetivo analisar as conseqüências da participação da sociedade em uma política pública para a conservação ou modificação das formas de organização do ensino. A política pública analisada - Constituinte Escolar: escola democrática e popular - tinha como propósito contar com a participação da sociedade na definição de princípios e diretrizes da educação para a rede pública de ensino do Estado do Rio Grande do Sul. O estudo demonstrou que todo o processo de participação criou condições para a reflexão sobre a organização do ensino na rede estadual, porém isso não foi suficiente para produzir alterações mais significativas nas rotinas escolares.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).