Construindo instrumentos de avaliação para os cursos de pós-graduação lato sensu da Unifesp: relato de experiência
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae183820072083Keywords:
Avaliação, Avaliação De Cursos, Pós-Graduação Lato Sensu, Especialização, Nível SuperiorAbstract
Este artigo relata a experiência de um grupo de professores para a construção de um sistema de avaliação para os cursos de Pós-GraduaçãoLato Sensu da Universidade Federal de São Paulo - Unifesp e apresenta as dimensões definidas durante as reuniões da subcomissão de Avaliação nomeada para esse fim. Com nove reuniões presencias no decorrer de 2006, e uso de mensagens eletrônicas, a subcomissão construiu três instrumentos para avaliar este segmento de nível superior: o perfil do ingressante, a avaliação dos cursos por alunos concluintes e um instrumento para egressos.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).