Evaluation of educational projects, programs and policies

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18222/eae.v33.8673

Keywords:

Evaluation of Education , Evaluation of Educational Programs , Evaluation of Educational Policies , Analysis of Implementation of Educational Policies

Abstract

The purpose of this study is to analyze the articles published in the journal Estudos em Avaliação Educacional (EAE) that deal with the program evaluation and policy analysis in educational settings. The selection of the manuscripts was carried out between 1990 and 2019 and the analysis of the studies was based on a theoretical-conceptual framework previously defined on program evaluation and policy analysis. As a result, the following were identified: a) studies in the policy analysis area showed difficulties related to the lack of consensus on specific concepts and theoretical frameworks that support the investigations carried out; b) research in the field of evaluation had significant growth from 2012, although it wasn’t followed by greater investment in the theoretical- -methodological development of the area; and c) most evaluations use qualitative approaches and, as in the case of policy analysis papers, focus on some cases which are the basis of statements about the effectiveness of the programs.

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Author Biographies

Adriana Bauer, Fundação Carlos Chagas (FCC); Universidade de São Paulo (USP), São Paulo-SP, Brasil

Pesquisadora da Fundação Carlos Chagas (FCC) e professora da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo (FE/USP), onde atua na graduação e na pós-graduação. Desenvolve estudos e pesquisas sobre as temáticas de avaliação educacional, avaliação de programas, currículo e políticas de avaliação. 

Fabiana Silva Fernandes, Fundação Carlos Chagas (FCC), São Paulo-SP, Brasil

Doutora em Educação Escolar pela Unesp e pesquisadora da Fundação  Carlos Chagas. Atua nas áreas de Política Educacional, Gestão Educacional e Políticas de Educação Infantil.

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Published

2022-08-10

How to Cite

Bauer, A., & Fernandes, F. S. (2022). Evaluation of educational projects, programs and policies . Estudos Em Avaliação Educacional, 33, e08673. https://doi.org/10.18222/eae.v33.8673

Issue

Section

Three decades of Estudos em Avaliação Educacional