Indicators of enrollment of Special Education Students in Sao Paulo state (Brazil)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18222/eae.v31i78.7332

Keywords:

Special Education , Education Indicators , Education Policies , Sao Paulo

Abstract

This article analyzes indicators of enrollment of Special Education students in Sao Paulo state from 2007 to 2015. To this end, we used the microdata from 2007, 2011 and 2015 school censuses of Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira [Anísio Teixeira National Institute of Educational Studies and Research], as well as laws and guidelines of national and Sao Paulo state policies. The data shows that the access of Special Education students (in Brazil called “Público-Alvo da Educação Especial”, which loosely translates as Target Public of Special Education) has grown in Sao Paulo state school system. However, according to student flow data, internally there are marked exclusion processes. Indeed, many challenges and barriers prevent the realization of the right to education of the target public of Sao Paulo state school system.

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Author Biographies

Régis Henrique dos Reis Silva, Universidade Estadual de Campinas (Unicamp), Campinas-SP, Brasil

Professor do Departamento de Filosofia e História da Educação da Faculdade de Educação da Universidade Estadual de Campinas (DEFHE/FE/Unicamp)

Joice Melo Vieira, Universidade Estadual de Campinas (Unicamp), Campinas-SP, Brasil

Professora do Departamento de Demografia do Instituto de Filosofia e Ciências Humanas da Universidade Estadual de Campinas (DeD/IFCH/Unicamp)  

Juliana Salles Madeira, Universidade Estadual de Campinas (Unicamp), Campinas-SP, Brasil

Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Demografia do Instituto de Filosofia e Ciências Humanas da Universidade Estadual de Campinas (PPGD/IFCH/Unicamp)

Luciana Cristina Salvatti Coutinho, Universidade Federal de São Carlos (UFSCar), câmpus Sorocaba, Sorocaba-SP, Brasil

Professora da Universidade Federal de São Carlos-Sorocaba/SP (UFSCar/Sorocaba)

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Published

2020-12-01

How to Cite

Silva, R. H. dos R., Vieira, J. M., Madeira, J. S., & Coutinho, L. C. S. (2020). Indicators of enrollment of Special Education Students in Sao Paulo state (Brazil). Estudos Em Avaliação Educacional, 31(78), 674–698. https://doi.org/10.18222/eae.v31i78.7332