Escola estatal, escola pública e conhecimento: avaliando caminhos contraditórios na formação de professores e seus alunos
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae02320012211Keywords:
História da Educação, Maringá, Formação de Professores, Processo de Ensino-AprendizagemAbstract
Neste texto avaliamos o quadro síntese de história da educação e teorias da aprendizagem discutido no curso de formação de professores ministrado em 1999 pela Secretaria Municipal de Educação de Maringá. Para analisar este quadro e a formação proposta no curso, tomamos como referência cadernos de lições de um aluno da Rede Municipal do ano anterior, 1998. Tal curso indica a incapacidade de avançarmos na escola como local, de fato, público, onde os conhecimentos deveriam ser a alavanca para uma formação mais integral e inteligente de professores e alunos. O que notamos no curso é uma formação deformada, uma visão distorcida da história e da aprendizagem das crianças.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).