Recursos destinados à educação e desempenho escolar: uma revisão na literatura internacional
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae183620072103Keywords:
Recursos Escolares, Desempenho Escolar, Eficácia Da Escola, Eficácia Das Políticas PúblicasAbstract
O presente artigo parte de uma revisão da literatura econômica internacional sobre determinantes do desempenho escolar para extrair daí algumas respostas quanto ao real impacto dos recursos escolares no desempenho de estudantes ao redor do mundo. A leitura dos estudos disponíveis permite aferir que essas respostas variam, pois dependem da metodologia e da amostra utilizadas, alimentando uma polarização entre os que admitem e os que rejeitam a influência de insumos escolares no aprendizado. Contudo, observa-se uma relativa harmonia no tocante à importância das condições socioeconômicas e das habilidades previamente adquiridas para o desempenho estudantil, embora essas questões encontrem alguma objeção.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).