Análise dos resultados do pré-teste da Provinha Brasil de Matemática
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae245420131904Keywords:
Provinha Brasil de Matemática, Rendimento Escolar, Resolução de Problemas, Avaliação da AprendizagemAbstract
Nesse trabalho, apresentamos uma análise do rendimento de alunos de segundo ano de escolaridade na resolução de problemas de estrutura aditiva com base nos resultados da pré-testagem dos itens que comporão a Provinha Brasil de Matemática. Foram aplicados 192 itens a 12 mil alunos de diferentes unidades da Federação. Realizamos a análise considerando algumas variáveis presentes nos problemas, tais como o tipo de contexto, a presença ou não de imagens, a magnitude dos números envolvidos e a localização dos dados no problema. Os resultados mostram que, em função da estrutura do problema, a alteração dessas variáveis provoca diferenças no índice de sucesso dos alunos.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).