Participation in the monitoring and evaluation of the Education Plan of Macapá

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18222/eae.v35.10840

Keywords:

Education Planning, Plano Municipal de Educação, Monitoring, Evaluation

Abstract

The present article analyzes the dynamics of participation in the monitoring and evaluation of the Macapá Municipal Education Plan (2015-2025) and examines the monitoring reports, with an emphasis on the perception of the results achieved. The data was analyzed through content analysis using a qualitative approach and documentary research. The text is organized into three sections: the first surveys studies on the subject; the second analyses the monitoring reports of the plan in 2017-2019, identifying patterns, successes and challenges; and the third comprises a description and analysis of the dynamics of the involvement and contribution of the entities created to monitor and evaluate the plan. The conclusion highlights the importance of these entities for the effectiveness of local education policies

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Author Biographies

Priscila de Jesus Braga Coelho, Universidade Federal do Amapá (Unifap), Macapá-AP, Brasil

Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Amapá (PPGED/Unifap), na linha de pesquisa Políticas Educacionais. Atualmente é Técnica em Assuntos Educacionais no Instituto Federal do Amapá (IFAP). 

Margareth Guerra, Universidade Federal do Amapá (Unifap), Macapá-AP, Brasil

Doutora pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Doutora em Sociologia pela Universidade Federal do Ceará (UFC). É professora associada da Universidade Federal Rural da Amazônia (UFRA). Professora Permanente do PPGED (Unifap). 

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Published

2024-09-18

How to Cite

Coelho, P. de J. B., & Guerra, M. (2024). Participation in the monitoring and evaluation of the Education Plan of Macapá. Estudos Em Avaliação Educacional, 35, e10840. https://doi.org/10.18222/eae.v35.10840

Issue

Section

Evaluating the PNE 2014-2024