Student assessment in the perception of higher education professors

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18222/eae.v32.7107

Keywords:

Higher Education, Assessment Fort Learning, Educational Innovation, Assessment Instruments

Abstract

In this article, we seek to diagnose forms of learning assessment, the instruments and related issues, and to identify possible indications of emerging evaluative innovations on a campus of a public university in southern Brazil, in some undergraduate engineering and teacher education programs, from the perspective of the professors. Thus, from the analysis of the college syllabi and interviews with 11 professors of the institution, using a qualitative approach, the results indicate that the test is still described as the tool with greater weight among the others. We also observed the constant search by professors for innovative ways to assess, concluding that changes are possible and necessary in the field of student assessment, such that this study shows the beginning of a path of new perceptions.

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Author Biographies

Valesca Brasil Irala, Universidade Federal do Pampa (Unipampa), campus Bage, Bage-RS, Brasil

Doutora em Letras - Linguística Aplicada pela Universidade Católica de Pelotas (UFCPel) e pós-doutorado na Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación, na UDELAR (Universidad de la República), Uruguai. Docente Associada do Mestrado Acadêmico em Ensino da Universidade Federal do Pampa (UNIPAMPA/Bagé/Rio Grande do Sul/Brasil). Líder do Grupo de Pesquisa sobre Aprendizagens, Metodologias e Avaliação (GAMA/Registrado no Diretório de Grupos do CNPq). Seus interesses de pesquisa estão focados em: avaliação, engajamento discente, evasão e permanência no Ensino.

Liziane Padilha Mena, Universidade Federal do Pampa (Unipampa), campus Bage, Bage-RS, Brasil

Mestra em Ensino na Universidade Federal do Pampa (UNIPAMPA/Bagé/Rio Grande do Sul/Brasil) e licenciada em Ciências da Natureza pela mesma universidade.

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Published

2021-06-11

How to Cite

Brasil Irala, V., & Padilha Mena, L. (2021). Student assessment in the perception of higher education professors. Estudos Em Avaliação Educacional, 32, e07107. https://doi.org/10.18222/eae.v32.7107

Issue

Section

Articles