Desenvolvimento de projeto de avaliação do sistema educacional no Estado de São Paulo
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae01319962289Keywords:
Sistema de educação, Avaliação da Educação, Rede Pública, São PauloAbstract
Texto preparado para o Seminário Internacional sobre Modelos Avaliativos (SEE/SP, FCC, apoio Banco Mundial). A autora analisa os problemas da avaliação no Estado de São Paulo a partir de 1988, mostrando sua importância para fins de currículo, rendimento do aluno e gestão escolar nos estabelecimentos de 1º grau. A autora mostra, também, o significado das avaliações realizadas em 1990, abrangendo escolas técnicas e escolas do Ensino Médio com habilitação magistério e discute ainda o II Programa Internacional de Avaliação do Progresso Educacional (II IAEP). Artigo em inglês nas p. 27-34.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).