Escolas em ciclos: particularidades evidenciadas a partir dos dados do Saeb
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae153020042152Keywords:
Série, Ciclo, Escolaridade, Política Educacional, Currículo, Formação Docente, Cultura Da EscolaAbstract
O trabalho apresenta os resultados obtidos a partir de um surveyeducacional (Saeb 2001) no que diz respeito à temática da organização da escolaridade em ciclos, em especial a análise do contexto geral no qual os ciclos foram implementados, as condições escolares e as atitudes dos docentes das escolas em ciclos. Tal análise foi realizada a partir da comparação entre escolas seriadas e escolas organizadas em ciclos, utilizando-se indicadores que mostraram diferenças percentuais significativas em relação às categorias citadas acima. Os resultados demonstraram aspectos de significativa relevância no que tange às ações necessárias para a implementação dos ciclos nas escolas brasileiras.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).