O efeito da prova na estimativa da proficiência através da TRI
DOI:
https://doi.org/10.18222/eae235120121950Keywords:
Testes, Análise de Erros, Simulação, Teoria de Resposta ao Item, Tema em DestaqueAbstract
O objetivo deste trabalho foi mostrar a importância da construção da prova para a estimativa da proficiência dos respondentes através da Teoria da Resposta ao Item - TRI, usando uma escala com média 250 e desvio-padrão 50. Foi mostrado que um teste com informação na região da proficiência do respondente fornece estimativas mais precisas do que testes com informações em outras regiões da proficiência. Além disso, mostrou-se também a importância de testes maiores na estimação da proficiência.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).