Mapping scientific production on school climate: An integrative review

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18222/eae.v35.10687

Keywords:

Adolescence, School Climate, Educational Psychology

Abstract

The aim of this study was to map national and international scientific production on school climate. To this end, an integrative literature review was carried out using the time frame of 2019 to 2023. Sixteen articles were selected that addressed different conceptions of school climate and were submitted to conceptual and methodological analysis. The analysis indicated a diversity of concepts and instruments used to assess school climate and a predominance of quantitative international studies. The need for studies in the national context is essential given the impact that school climate has on students’ well-being, quality of life and educational process.

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Author Biographies

Pâmela Schultz Danzmann, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), Santa Maria-RS, Brasil

Psicológa clínica e mestranda em Psicologia na Universidade Federal de Santa Maria. Realizando especialização em Terapia Cognitivo-Comportamental na Cognitivo e em Neuropsicologia na IPog. Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria-RS, Brasil.

Natan Daniel da Silva, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), Santa Maria-RS, Brasil

Estudante da graduação em Psicologia na UFSM. Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria-RS.

Ana Claudia Pinto da Silva, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), Santa Maria-RS, Brasil

Doutoranda em Psicologia na UFSM. Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, RS, Brasil.

Lenon Goulart de Vargas, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), Santa Maria-RS, Brasil

Doutorando em Psicologia na UFSM. Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria-RS, Brasil.

Jana Gonçalves Zappe, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), Santa Maria-RS, Brasil

Professora Adjunta do Departamento de Psicologia e do Programa de Pós-Graduação em Psicologia na Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria-RS, Brasil.

Naiana Dapieve Patias, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), Santa Maria-RS, Brasil

Professora Adjunta do Departamento de Psicologia e do Programa de Pós-Graduação em Psicologia na Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria-RS, Brasil.

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Published

2024-06-13

How to Cite

Danzmann, P. S., Silva, N. D. da, Silva, A. C. P. da, Vargas, L. G. de, Zappe, J. G., & Patias, N. D. (2024). Mapping scientific production on school climate: An integrative review. Estudos Em Avaliação Educacional, 35, e10687. https://doi.org/10.18222/eae.v35.10687

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