Access to daycare in Brazilian municipalities: possibilities for monitoring

Authors

Keywords:

Daycare, Access to school, Education provision rate, Right to education

Abstract

This paper aims to present possibilities for monitoring access to daycare at the municipal level. As a methodological strategy, education provision rates were calculated using enrollment data from the school census and population data calculated through the ratio-correlation method. Results showed that, on average, municipalities serve 32.2% of children aged up to 3 years, and inequalities related to location and socioeconomic context were found. The methodology showed a potential for helping with the annual monitoring of daycare access in municipalities of the country.

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Author Biography

Sandra Maria Zákia Lian , Universidade de São Paulo (USP), São Paulo (SP), Brasil

Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Presbiteriana Mackenzie (1975), mestrado em Educação: Currículo, pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1986) e doutorado em Educação pela Universidade de São Paulo (1994). Atualmente é professora colaboradora da Universidade de São Paulo. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Política, Planejamento e Avaliação Educacional, atuando principalmente nos seguintes temas: politica educacional, avaliação educacional, avaliação escolar e ensino.

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Published

2022-12-22

How to Cite

André Augusto Anjos, & Sandra Maria Zákia Lian. (2022). Access to daycare in Brazilian municipalities: possibilities for monitoring. Cadernos De Pesquisa, 52, e09025. Retrieved from https://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9025

Issue

Section

Public Policies, Evaluation and Management