A contribuição de Habermas para a democracia na educação
Keywords:
Democratização, Interação Social, Políticas EducacionaisAbstract
Este trabalho retoma os principais aspectos da "Teoria crítica da evolução social" e da "Teoria da ação comunicativa" de Jürgen Habermas, interpretando as suas contribuições com o objetivo de definir bases e princípios do que poderia ser uma ação política concreta que contribua para a democratização da sociedade e da educação. Estes princípios servem de base para uma proposta de estabelecimento de princípios norteadores de uma nova política educacional no Brasil, mais democrática e comprometida com a democratização da educação brasileira, tanto do ponto de vista pedagógico quanto do ponto de vista da estruturação e da gestão da educação.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).