Autoconceito e sua relação com prestígio entre os colegas, nível socioeducacional e inteligência
Keywords:
Autoconceito, Prestígio, Status socioeconômico, InteligênciaAbstract
A caracterização e análise das variáveis que interferem no processo de desenvolvimento do auto-conceito tem sido uma das abordagens mais empregadas na área de estudo da auto-avaliação. A importância deste tipo de enfoque é dada não apenas pela maior compreensão teórica que traz sobre o fenômeno em si, mas também por suas contribuições para a elaboração de uma estratégia a ser desenvolvida pela escola no sentido de provocar as mudanças desejáveis no grau de auto-estima dos alunos. A natureza das variáveis selecionadas como objeto de estudo tem sido muito diversificada, por ser sua escolha, em uma grande parte, determinada pela perspectiva teórica e campo a atuação do pesquisador.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).