As tendências da mudança social e educativas na América Latina
Keywords:
Crianças, Fracasso escolar, Meio social, Condições socioeconômicasAbstract
Este artigo foi elaborado como parte do Projeto Desenvolvimento e Educação na América Latina e no Caribe, executado conjuntamente pela UNESCO, pela Comissão Econômica para América Latina (CEPAL) e pelo Programa das Nações Unidas para o Desenvolvimento (PNUD), mas não representa, necessariamente, as opiniões das instituições da Nações Unidas acima mencionadas. O artigo foi traduzido por Horácio Gonzáles, a partir de sua versãoem espanhol incluída no livro da UNESCO-CEPAL-PNUD-UNICEF, Educación y sociedade em América Latina y el Caribe, editado pela UNICEF em Santiago do Chile, 1980, e é publicado com a devida autorização.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).