Educação-produção revisitada: as brechas do sistema
Keywords:
Função social, Ensino de 2º grau, Estudantes egressos, Ensino agrícola, Ensino técnicoAbstract
Este artigo discute a possível contribuição de uma prática pedagógica integradora e radical na formação, por parte dos adolescentes, de representações sociais de nível crítico. Com base nas respostas dadas por alunos e egressos de três escolas técnico-agrícolas a questões sobre problemas sociais, a autora detecta uma importante diferença: consistentemente, a maior parte das opiniões críticas foram manifestadas por respondentes provenientes da escola onde três professoras desenvolviam um trabalho pedagógico radical. Os resultados são usados para questionar a função social do ensino de 2º grau.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).