Me, us and others: Teaching challenges for teaching

Authors

Keywords:

Teaching-learning process, Teaching, Learning difficulty

Abstract

The reflexive-discursive confrontation of the pedagogical aporias is a possibility of thinking about students’ learning and not learning. The guiding question was formulated as follows: considering our own experiences of difficulties as students, what style of teaching enabled our teachers to succeed in our learning? It reflects on the pertinence of thinking about facing pedagogical aporias in the learning/not learning processes of school students. The reflection is organized in six steps, with the intention of sustaining that the pedagogical success of teachers with students with unique learning rhythms involves recognizing and facing the aporias inherent to the educational process.

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Author Biographies

Livio Osvaldo Arenhart, Universidade Federal de Fronteira Sul (UFFS), Cerro Largo (SC), Brasil

Doutor e Mestre em Filosofia pela PUCRS, licenciado em Filosofia pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (Unijuí), licenciado em Pedagogia pela Faculdade de Filosofia Nossa Senhora Imaculada Conceição (FAFIMC-RS), com estágio pós-doutoral em Educação pelo PPGEC/Unijuí e em Direito pelo PPG da Universidade Regional Integrada do Alto do Uruguai e das Missões (URI). É professor associado de Filosofia na Universidade Federal da Fronteira do Sul (UFFS), Campus Cerro Largo.

Martin Kuhn, Universidade Comunitária da Região de Chapecó (Unochapecó), Chapecó (SC), Brasil

Doutor em Educação nas Ciências pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (Inujuí-RS) e pela Universidad Autónoma de Madrid. Realizou estágio pós-doutoral em Educação pelo PPGEC/Unijuí. Professor do Programa de  Pós-Graduação em Educação da Universidade Comunitária da Região de Chapecó.

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Published

2023-05-09

How to Cite

Arenhart, L. O., & Kuhn, M. (2023). Me, us and others: Teaching challenges for teaching. Cadernos De Pesquisa, 53, e09601. Retrieved from https://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/9601

Issue

Section

Teacher Education and Teaching