The experience of a scientific literacy indicator

Authors

  • Luis Felipe Soares Serrao Ação Educativa, Assessoria, Pesquisa e Informação, São Paulo, São Paulo, Brasil
  • Roberto Catelli Jr Ação Educativa, Assessoria, Pesquisa e Informação, São Paulo, São Paulo, Brasil
  • Andreia Lunkes Conrado Ação Educativa, Assessoria, Pesquisa e Informação, São Paulo, São Paulo, Brasil
  • Fernanda Cury Instituto Paulo Montenegro, São Paulo, São Paulo, Brasil
  • Ana Lúcia D'Império Lima Instituto Paulo Montenegro, São Paulo, São Paulo, Brasil

Keywords:

Scientific Knowledge, Literacy, Indicators, Assessment

Abstract

This article discusses the creation process and the results of an evaluation experience of the mastery of scientific skills by young people and adults in everyday situations. The innovative nature of the proposal is the evaluation of social practices in the use of scientific language, by creating a scientific literacy indicator. It is not, therefore, an evaluation of knowledge construction in school contexts.

 

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Published

2016-06-21

How to Cite

Serrao, L. F. S., Catelli Jr, R., Conrado, A. L., Cury, F., & Lima, A. L. D. (2016). The experience of a scientific literacy indicator. Cadernos De Pesquisa, 46(160), 334–361. Retrieved from https://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/3498

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