Teacher training in the context of inclusion: for a new methodology

Authors

  • Fabiana Luzia de Rezende Mendonça Universidade de Brasília - UnB, Brasília, Distrito Federal, Brasil
  • Daniele Nunes Henrique Silva Programa de Pós-graduação em Psicologia do Desenvolvimento Humano e Saúde – PG-PDS – do Instituto de Psicologia da Universidade de Brasília – UnB – Brasília, Distrito Federal, Brasil

Keywords:

Teacher Education, Intellectual Disabilities, Inclusive Education, Social Exclusion.

Abstract

 

This article is a theoretical study on issues about school inclusion, intellectual disability and teacher training. It discusses the issue of inclusion in contemporaneity, circumscribed by tensions between respect for differences and the exclusionary practices that emerge in an educational context. In light of Historical-Cultural Psychology and the principles of clinical activity, an important theoretical and methodological possibility for teacher training emerges which, depending on the quality of the interventions made by the researcher, can enable the resignification of the praxis of the teacher collective.

 

 

 

 

 

 

 

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Author Biographies

Fabiana Luzia de Rezende Mendonça, Universidade de Brasília - UnB, Brasília, Distrito Federal, Brasil

Doutoranda do Instituto de Psicologia da Universidade de Brasília – UnB –, Brasília, Distrito Federal, Brasil; psicóloga do Serviço Especializado de Apoio à Aprendizagem da Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal, Brasília, Distrito Federal, Brasil;

Daniele Nunes Henrique Silva, Programa de Pós-graduação em Psicologia do Desenvolvimento Humano e Saúde – PG-PDS – do Instituto de Psicologia da Universidade de Brasília – UnB – Brasília, Distrito Federal, Brasil

Professora do Programa de Pós-graduação em Psicologia do Desenvolvimento Humano e Saúde – PG-PDS – do Instituto de Psicologia da Universidade de Brasília – UnB – Brasília,

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Published

2015-09-30

How to Cite

Mendonça, F. L. de R., & Silva, D. N. H. (2015). Teacher training in the context of inclusion: for a new methodology. Cadernos De Pesquisa, 45(157), 508–526. Retrieved from https://publicacoes.fcc.org.br/cp/article/view/3274

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Articles