Um estudo de fidedignidade da taxonomia dos objetivos educacionais, domínio cognitivo
Keywords:
Taxonomia educacional, Objetivos da educaçãoAbstract
Taxonomias são sistemas classificatórios utilizados em algumas áreas científicas como recursos em algumas áreas científicas como recursos proveitosos para assegurar a precisão da comunicação nessas áreas bem como para possibilitar a compreensão das estruturas e interrelações existentes entre seus fenômenos Uma taxonomia dos objetivos educacionais resulta em um instrumental valioso para professores, administradores, especialistas e pesquisadores em educação. Através dela é que se garante maior facilidade na comunicação, compreensão e avaliação desses objetivos. Posto que a utilidade de uma taxonomia é verificada na medida em que seleciona símbolo apropriados, dando-lhes sentido preciso e definições operacionalizadas, capazes de assegurar o consenso do grupo que os utiliza, o presente estudo propõe-se a testar a fidedignidade da Taxonomia dos Objetivos Educacionais de Bloom (1956).Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).