O perfil demográfico e profissional do diretor da escola de 2º grau no Brasil
Keywords:
Perfil demográfico, Demografia, Diretor, Ensino de 2º grauAbstract
Esta pesquisa, que se constituiu na realização de um survey dos diretores das escolas de 2º grau do Brasil, faz parte do projeto de pesquisa internacional intitulado O Diretor da Escola Secundária numa Perspectiva Comparativa que conta com a participação de 14 países e está sediado na Universidade de Iowa, E.U.A. Os resultados obtidos neste estudo se referem à realidade brasileira, mas pelos seus objetivos de comparação internacional podem não ter abarcado questões mais específicas à própria educação brasileira. Ainda, o próprio objetivo deste Survey foi traçar apenas o perfil demográfico e profissional do diretor das escolas de 2º grau, deixando para outro estágio de pesquisa outras questões como as relativas à própria função do diretor da escola de 2º grau.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).