Orientações teórico-metodológicas da sociologia da educação no Brasil
Abstract
Este trabalho constitui versão modificada de uma comunicação apresentada no Seminário Internacional de Sociologia da Educação realizado na Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro, em setembro de 1984. Agradeço ao Prof. Dr. Cândido A. da Costa Gomes. Coordenador do Seminário, a autorização para divulgá-la antes da publicação do livro que reunirá as comunicações então apresentadas. Registro também meus agradecimentos a Dra. Carmem Lúcia Barroso pela leitura crítica do artigo e sugestões apresentadas.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).