Os estágios de prática de ensino de física: ação participativas nas escolas estaduais de 2º grau
Abstract
As inovações introduzidas nos Estágios de Prática de Ensino de Física da FEUSP, nestes últimos dois anos (1983/84), foram provocadas pela reflexão de dois grupos da leitura: as experiências relatadas no Encontro Nacional de Prática de Ensino, publicadas nas Atas, volume 2, e os artigos e livros sobre Pesquisa Participativa nas escolas. A essas influências teóricas somamos a insatisfação com nossos estágios, na medida em que nem sentíamos uma modificação da escola depois de tantos anos alí trabalhando, nem podíamos avaliar o quanto estes estágios, feitos em condições "extra-curriculares", influenciavam o desempenho dos estagiários, quando estes, já professores, trabalhavam nas duras condições das escolas estaduais.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).