Conscientização e alfabetização de adultos
Keywords:
Educação popular, Educação de adultos, Pedagogia conscientizadoraAbstract
Este texto procura dar conta de descrever dois momentos de referência na prática da chamada conscientização dentro do campo da Educação Popular. Através da alfabetização de adultos, a conscientização amoldou práticas diferenciadas de acordo com o momento e a forma em que foi concebida. O que se pode notar, dentro deste aspecto, é que não há uma contradição entre os dois momentos analisados, mas tempos diferentes de um mesmo caminhar na busca de um trabalho mais eficaz com os grupos populares.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).