Alfabetização: uma proposta para a escola pública
Keywords:
Alfabetização, Fracasso escolar, Escolas públicas, Mogi das CruzesAbstract
O presente trabalho relata os principais aspectos de uma experiência de alfabetização desenvolvida em escolas públicas da região de Mogi das Cruzes, Estado de São Paulo. Tal projeto, conhecido como PROLESTE (Projeto de Alfabetização da Zona Leste), foi implantado e desenvolvido por educadores da rede de ensino público e psicólogos educacionais da Universidade de Mogi das Cruzes. Apresenta-se, inicialmente, uma análise dos principais fatores responsáveis pelo fracasso escolar, seguida das descrições do conceito de projeto, das principais características do programa de alfabetização utilizado e das condições básicas para sua implantação.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).