Drogas: prevenção no cotidiano escolar
Keywords:
Prevenção, Escolas, DrogasAbstract
O presente trabalho descreve levantamento feito junto a 79 escolas paulistas de 1º e 2º graus sobre atitudes e atividades dos diretores e professores em relação à questão do abuso de psicotrópicos. 50 escolas (63,3%) responderam ao questionário e 44,8% destas afirmaram ter desenvolvido alguma atividade abordando o tema "drogas" nos últimos dois anos. Estas atividades tiveram, na maioria dos casos, caráter esporádico, e foram promovidas por entidades médicas, religiosas, policiais ou filantrópicas. Os professores pesquisados (Ciências, OSPB, Comunicação e Expressão) também disseram abordar freqüentemente o tema em sala de aula, embora somente 16% tenham recebido alguma formação específica para tal. Esses dados são discutidos à luz das teorias recentes sobre prevenção ao abuso de drogas na escola.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).