Ensino noturno de 2º grau: a voz do corpo docente
Keywords:
Ensino de 2º Grau, Professores, Curso Noturno, Prática PedagógicaAbstract
A partir da observação das práticas e de entrevistas com professores do 2º grau no período noturno de uma escola estadual na região metropolitana de São Paulo, o artigo discute a questão da formação, motivação e do desempenho dos docentes para um ensino direcionado aos interesses de seus alunos trabalhadores. A experiência que vários professores vivenciaram e relataram, de participação no Projeto Noturno implantando pela Secretaria de Educação do Estado em 1984 (e posteriormente desativado), leva a pleitear uma reavaliação e a reativação do Projeto, cujos resultados parecem ter propiciado, entre outros, a valorização e o melhor desempenho do corpo docente.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).