Atendimento à infância na década de 80: as políticas federais de financiamento
Keywords:
Financiamento, Educação Pré-Escolar, Creches, Políticas Públicas, InfânciaAbstract
Este texto analisa os mecanismos de financiamento de programas educacionais para a faixa etária dos 0 aos 6 anos adotados na década de 80, no contexto mais amplo do financiamento das políticas sociais no país, e considerando a pulverização dos programas voltados à infância, disseminados pelas áreas de previdência social, saúde, trabalho, educação etc. O quadro esboçado revela grande instabilidade nos financiamentos, gerando desperdício de esforços e recursos, onerando freqüentemente a própria população caracterizada como carente e permitindo apontar entraves a serem superados, para alcançar formas de financiamento compatíveis com um sistema educacional mais democrático.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).