Divergências mas não antagonismos: mães e professoras das escolas públicas
Keywords:
Movimentos Sociais por Educação, Mães de Alunos, Gênero, EtnografiaAbstract
É comum, em uma primeira avaliação das lutas por acesso e melhoria da qualidade do ensino público, supormos a inexistência de discordâncias entre aqueles que delas participam. Pesquisa qualitativa com enfoque etnográfico sobre o Movimento Estadual Pró-Educação (MEPE) aponta, incorporando as relações de gênero, aproximações e divergências entre as principais protagonistas dessas lutas: professoras e mães de alunos, destacando algumas das possíveis contribuições que a visão desses segmentos distintos - nem antagônicos, nem alidados incondicionais - podem trazer para a luta pela melhoria do ensino público.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).