A família do ponto de vista psicológico: lugar seguro para crescer?
Keywords:
Conceito de Família, Psicologia, Terapia FamiliarAbstract
Inicialmente, o texto apresenta uma discussão a respeito do conceito genérico de família no senso comum e no campo científico. Procura situar a família na área da Terapia Familiar, utilizando o referencial sistêmico com uma visão construtivista/construcionista e realizar uma análise das transformações que a família tem apresentado a partir das mudanças contextuais. Usa como eixo norteador para esse fim universal como: ciclo vital, etnicidade, cultura, gênero e nível sócio-econômico. Conclui ressaltando a peculiaridade dos padrões internacionais da família de cada um e alertando o terapeuta para a necessidade da construção conjunta de alternativas diante dos problemas que ela própria não conseguiu superar.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).