Secundário profissionalizante: prêmio de consolação?
Keywords:
Ensino profissional, Ensino superior, Ensino de 2º grauAbstract
Tal como no espaço devotado pelos jornais ao assunto, nos últimos anos o interesse popular e o foco de atenção dor organismos encarregados da organização do sistema educacional brasileiro se voltaram para dois temas: a profissionalização do ensino securitário e a transformação e expansão do ensino universitário. Neste ensaio, tentaremos mostrar que esses dois problemas estão nitidamente interligados e que a estratégia de ação efetivamente adotado no segundo é incompatível com p objetivo do primeiro, em muitos casos neutralizando-se as próprias estratégias utilizadas. Mais especificamente, a estratégia de transformação do ensino universitário torna inviáveis as propostas de profissionalização do ensino secundário.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 1976 Cadernos de Pesquisa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).