Conceito, justificativa e fases do planejamento da educação
Keywords:
Planejamento da educaçãoAbstract
Nossa tentativa de caracterização do planejamento educacional não deverá resultar em nenhuma definição conclusiva do termo. Não acreditamos ser possível tal tarefa no estado atual dos estudos teóricos de planejamento, nem pensamos que ela seja necessária para os objetivos a que nos propomos. Na verdade, muitos autores produziram definições mais ou menos precisas de planejamento e algumas delas serão por nós citados ao longo desse esforço de caracterização do conceito. No entanto, tais definições não conseguem dar conta, exaustivamente, de todo o significado da palavra planejamento. Nem cremos que assim o pretendam. A sua principal contribuição teórica éa apresentação de algumas características básicas do conceito.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 1976 Cadernos de Pesquisa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).