A pesquisa na universidade e a educação da criança pequena
Abstract
A psicologia da criança tem se caracterizado, nas últimas décadas, como um corpo de conhecimentos extremamente fragmentado sobre aspectos isolados do desenvolvimento infantil (motor, percentual, cognitivo, afetivo, social, de linguagem, aprendizagem etc...). Além disso, tais pesquisas feitas com crianças fora de seu contexto familiar em ambientes estranhos, com adultos controlados por instruções precisas que muitas vezes bloqueiam seu comportamento espontâneo (Ferreira, 1985). Ademais, trata-se de investigações em geral feitas com uma população européia ou americana de classe média ou alta, com um predomínio de famílias nucleares, onde a mãe é basicamente que cuida da criança até ela ingressar na escola.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).