Pesquisa em educação: quando se é específico?
Keywords:
Pesquisa educacional, Métodos de pesquisa, Ensino superioAbstract
O tema deste ensaio é a especificidade do objeto da pesquisa em educação, cujo trato envolve meditações teóricas e testemunhos da prática cotidiana. Está claro que este tratamento do tema irrompe, em grande parte, de minhas experiências de pesquisador solitário e de orientador em mais de duas dezenas de trabalhos acadêmicos, distribuídos entre dissertação de mestrado e teses de doutorado, muitos deles publicados em livros. É certo que o tratamento do tema recebe influência das atividades do pesquisador desacompanhado, que sustentou suas próprias pesquisas (mestrado, doutorado, livre-docência, livros, artigos), assim como ainda traz influência da participação em muitas bancas examinadoras de estudos da mais variada natureza. E tal não seria, se fosse possível extirpar anos e anos de pesquisa universitária.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Cadernos de Pesquisa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the paper simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution license that allows the sharing of the paper with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (for example publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their paper on-line (for example in institutional repositories or on their personal page) at any moment before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published paper (See The Effect of Open Access).